Ak je váš predajný kanál e-shop alebo webstránka, robiť popredajný marketing bude pre vás jednoduchšie, ako si myslíte. V tomto článku vám prezradíme, čo je popredajný marketing a ako na neho.
Vďaka nemu si vybudujete nielen lojálnu klientelu, ktorá vás bude milovať, ale s vysokou pravdepodobnosťou zvýšite svoje zisky.
V čom je sila popredajného marketingu, pre aký druh podnikania je vhodný, ako a prečo s ním začať ešte dnes? Tu sú odpovede na tieto otázky ….
Ide o marketingové aktivity, ktoré sú zamerané na zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili. Výhodou je, že už máte priamy kontakt na zákazníka (e-mail, telefón, adresa, …), ktorý vám nákupom prejavil dôveru.
Úlohou popredajného marketingu je vybudovať väčšiu dôveru medzi firmou a zákazníkom s cieľom premeniť ho na lojálneho zákazníka, ktorý bude šíriť informácie o firme a produktoch ďalším ľuďom.
Popredajná starostlivosť má za cieľ aj zvýšiť predaje, pretože je jednoduchšie predať opakovane tomu istému zákazníkovi (ktorý vám už uveril), ako presvedčiť potenciálneho zákazníka, aby u vás prvýkrát nakúpil.
Popredajný marketing je vhodná stratégia nielen pre nové podnikanie, ale aj pre tie firmy, ktoré sú už dlhšie na trhu. Nezáleží pritom, či predávate cez internet alebo máte kamennú prevádzku.
Hodí sa pre podnikanie, pri ktorom môže dôjsť k opakovaným nákupom z krátkodobého alebo dlhodobého hľadiska.
Tých dôvodov je hneď niekoľko, od konkurenčnej výhody, cez zvýšenie predajov, až po vyšší zmysel v podnikaní.
Otázke “Prečo začať s popredajným marketingom ešte dnes”, sa venujeme v samostatnom článku, v ktorom sme spísali z nášho pohľadu najväčšie dôvody.
Byť originálny a autentický v podnikaní je naozaj výhoda. Ak tento princíp uplatnite v popredajnom marketingu, otvoria sa vám možnosti robiť ho inovatívne a inak.
Ak však nemáte ani predstavu, ako by mohol vyzerať váš popredajný marketing, dali sme dokopy zopár tipov. Prečítajte si náš článok, v ktorom spoznáte naše overené a mnohými firmami vyskúšané popredajné aktivity.
S popredajným marketingom začínate už v momente, keď vy alebo vo vašom mene kuriér odovzdá produkt (službu) zákazníkovi. Je to moment, kedy môžete zákazníkovi ponúknuť niečo užitočné navyše, a to zdarma alebo aj za peniaze.
Avšak podstatné budú aktivity, ktoré vykonáte v najbližších týždňoch, mesiacoch a možno aj rokoch. Navyše celú túto činnosť môžete zautomatizovať, to znamená, že ich nastavíte raz a už sa k tomu nemusíte vracať.
Celým procesom vás sprevádzame v našom článku, v ktorom ukazujeme, ktorý krok je najdôležitejší, prečo využívať marketingové scenáre, aké používať nástroje a ako vyhodnocovať aktivity.
Podnikateľ, bloger a autor Seth Godin povedal: “Dôvodom, prečo sa vám zdá, že vašich zákazníkov zaujíma len cena, je to, že ste im nedali nič iné, čo by ich zaujalo.”
Základom podnikanie je prinášať hodnoty, riešiť problémy a ponúkať nové možnosti, ktoré budú vaši zákazníci milovať. Popredajné aktivity sú na to ako stvorené. Preto neváhajte a začleňte ich do svojho podnikania ešte dnes.
Ak potrebujete pomoc, obráťte sa na nás. Nezáleží, či máte kamennú predajňu alebo podnikáte na internete, skúsenosti máme aj s offline, aj online marketingom.
Páčil sa vám tento článok?
Chcete viac informácií zo sveta digitálneho marketingu a obchodu?
Nechajte nám váš e-mail a my sa postaráme o to, aby ste dostávali
naozaj hodnotné informácie medzi prvými.