Čo je popredajný marketing? Zmeňte stratégiu! Oplatí sa to.

Popredajný marketing pre e-shop a webstránku

Ak je váš predajný kanál e-shop alebo webstránka, robiť popredajný marketing bude pre vás jednoduchšie, ako si myslíte. V tomto článku vám prezradíme, čo je popredajný marketing a ako na neho.

Vďaka nemu si vybudujete nielen lojálnu klientelu, ktorá vás bude milovať, ale s vysokou pravdepodobnosťou zvýšite svoje zisky.

V čom je sila popredajného marketingu, pre aký druh podnikania je vhodný, ako a prečo s ním začať ešte dnes? Tu sú odpovede na tieto otázky ….

Čo je popredajný marketing?

Ide o marketingové aktivity, ktoré sú zamerané na zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili. Výhodou je, že už máte priamy kontakt na zákazníka (e-mail, telefón, adresa, …), ktorý vám nákupom prejavil dôveru.

Úlohou popredajného marketingu je vybudovať väčšiu dôveru medzi firmou a zákazníkom s cieľom premeniť ho na lojálneho zákazníka, ktorý bude šíriť informácie o firme a produktoch ďalším ľuďom.

Popredajná starostlivosť má za cieľ aj zvýšiť predaje, pretože je jednoduchšie predať opakovane tomu istému zákazníkovi (ktorý vám už uveril), ako presvedčiť potenciálneho zákazníka, aby u vás prvýkrát nakúpil.

Pre aké firmy je vhodný popredajný marketing?

Popredajný marketing je vhodná stratégia nielen pre nové podnikanie, ale aj pre tie firmy, ktoré sú už dlhšie na trhu. Nezáleží pritom, či predávate cez internet alebo máte kamennú prevádzku.

Hodí sa pre podnikanie, pri ktorom môže dôjsť k opakovaným nákupom z krátkodobého alebo dlhodobého hľadiska.

Prečo začať s popredajným marketingom ešte dnes?

Tých dôvodov je hneď niekoľko, od konkurenčnej výhody, cez zvýšenie predajov, až po vyšší zmysel v podnikaní. 

Otázke “Prečo začať s popredajným marketingom ešte dnes”, sa venujeme v samostatnom článku, v ktorom sme spísali z nášho pohľadu najväčšie dôvody.

6 tipov na popredajný marketing

Byť originálny a autentický v podnikaní je naozaj výhoda. Ak tento princíp uplatnite v popredajnom marketingu, otvoria sa vám možnosti robiť ho inovatívne a inak.

Ak však nemáte ani predstavu, ako by mohol vyzerať váš popredajný marketing, dali sme dokopy zopár tipov. Prečítajte si náš článok, v ktorom spoznáte naše overené a mnohými firmami vyskúšané popredajné aktivity.

Ako začať s popredajným marketingom?

S popredajným marketingom začínate už v momente, keď vy alebo vo vašom mene kuriér odovzdá produkt (službu) zákazníkovi. Je to moment, kedy môžete zákazníkovi ponúknuť niečo užitočné navyše, a to zdarma alebo aj za peniaze.

Avšak podstatné budú aktivity, ktoré vykonáte v najbližších týždňoch, mesiacoch a možno aj  rokoch. Navyše celú túto činnosť môžete zautomatizovať, to znamená, že ich nastavíte raz  a už sa k tomu nemusíte vracať.

Celým procesom vás sprevádzame v našom článku, v ktorom ukazujeme, ktorý krok je najdôležitejší, prečo využívať marketingové scenáre, aké používať nástroje a ako vyhodnocovať aktivity.

 Zmeňte stratégiu! Oplatí sa to.

Podnikateľ, bloger a autor Seth Godin povedal: “Dôvodom, prečo sa vám zdá, že vašich zákazníkov zaujíma len cena, je to, že ste im nedali nič iné, čo by ich zaujalo.”

Základom podnikanie je prinášať hodnoty, riešiť problémy a ponúkať nové možnosti, ktoré budú vaši zákazníci milovať. Popredajné aktivity sú na to ako stvorené. Preto neváhajte a začleňte ich do svojho podnikania ešte dnes.

Ak potrebujete pomoc, obráťte sa na nás. Nezáleží, či máte kamennú predajňu alebo podnikáte na internete, skúsenosti máme aj s offline, aj online marketingom.

Páčil sa vám tento článok? 
Chcete viac informácií zo sveta digitálneho marketingu a obchodu? 
Nechajte nám váš e-mail a my sa postaráme o to, aby ste dostávali
naozaj hodnotné informácie medzi prvými.

Chcem dostávať informácie na e-mail

Chcete byť informovaný o nových článkoch medzi prvými? Zaregistrujte sa a všetko podstatné nájdete v svojej emailovej schránke.

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů